יום רביעי, 13 ביולי 2011

יום 22 - ילוסטון

התעוררנו לבוקר יפה בבקתה. מהמרפסת ראינו ציפורים יפות, ברווזים ושקנאים.

אורי וליאב שיחקו, אכלנו ארוחת בוקר, נהנינו מהמקום ויצאנו לקראת הצהריים אל הפארק. הנסיעה מכאן עד לכניסה לפארק לוקחת חצי שעה (אבל המקום שווה את זה).
הפארק עצום בגודלו ומהכניסה עד ליעד שלנו אנחנו נוסעים עוד בערך שעה.
אנחנו מגיעים למרכז המבקרים של גייזר "הזקן הנאמן". ההתפרצות הקרובה תהיה בשעה 2:35 (פלוס מינוס עשר דקות). יש לנו עוד חצי שעה. המוני אנשים מגיעים ומחכים לראות את הפלא. אנחנו יוצאים לסיור עם ריינג'ר והוא מתחיל לספר על ההיסטוריה של המקום ועל היווצרות התנאים להתפרצות הגייזר.
פתאום מתחילה ההתפרצות: בהתחלה גובה נמוך, עצירה, ואז התפרצות גבוהה. מאוד מרשים! כל הקהל מוחא כפיים (כנראה שזה מה שמעודד אותו להמשיך להתפרץ כמו שעון). הריינג'ר אומר שזו התפרצות קצרה יחסית.

אנחנו ממשיכים בסיור ותוך דקה השמיים מתקדרים ומתחילים רעמים. הרנג'ר נאלץ להפסיק את הסיור באמצע. כולם רצים למכוניות או למרכז המבקרים. מודיעים בכריזה שכולם מתבקשים להיכנס לבניין בגלל הברקים המסוכנים (!)
אז אנחנו נכנסים לראות סרט באורך 15 דק' על ילוסטון. ליאב רוצה סיבוב נוסף אבל עוד מעט יש התפרצות נוספת. אנחנו מנצלים את הפוגת הגשם ויוצאים החוצה. הרחבה מתמלאת שוב, השמש יוצאת, יש עדיין כדורי ברד על המדרכה.

הפעם ההתפרצות ארוכה יותר ומרשימה יותר, ואנחנו שמחים על הזדמנות לראות שוב.

אח"כ אנחנו ממשיכים ועוצרים בכמה נקודות נוספות לצפות בגייזרים ומעיינות חמים.
אנחנו מאוד מתרשמים מ- Midway Geyser Basin.

מעל הנחל עף Osprey הלוך ושוב. הוא כנראה מחפש לתפוס דג. אנחנו עוקבים אחריו אבל הוא נשאר רעב ואנחנו ממשיכים...

ב-West Yellowstone אנחנו מבקרים במרכז לשמירה על זאבים ודובי גריזלי. יש שם תערוכה עם כל מיני פוחלצים מלווים בהסברים על חיי הדובים וההיסטוריה שלהם בארה"ב ובשמורה.
בחוץ יש כלוב גדול פתוח אליו נכנסים קבוצת ילדים ואנחנו רואים שהם מחביאים אוכל מתחת לסלעים ולאבנים (אורי וליאב פספסו). הילדים יוצאים, ואז נכנסים שני דובי גריזלי (אח ואחות שאמא שלהם נעלמה והם נאספו לשם). הם מוצאים את האוכל שהילדים החביאו, משחקים, רבים במים.
בכלוב נוסף יש כמה זאבים, זה מאוד מרשים לראות אותם מקרוב.
אני קצת התאכזבתי, כי ציפיתי לראות מרכז שבו מטפלים בחיות (גורים) עד להחזרתם לטבע, אבל זה בעצם היה גן חיות קטן ותו לא. אחרי כל החיות החופשיות שראינו בטבע...
אבל עדיין, ראינו גריזלי וזאב מקרוב מאד.

חוזרים חזרה לבקתה לארוחת ערב, כמו בבית :-) הולכים לישון מאוחר כרגיל...